“OBJECT 0 “ - Το αντικείμενο στο σημείο μηδέν

“OBJECT 0 “ - Το αντικείμενο στο σημείο μηδέν

Ερευνετικό Εργο 2008/09 - ομάδα eekuipoiz

Χορογραφική σύνθεση με αντικείμενα


ABSTRACT

Object 0 – Έρευνα χορογραφικής σύνθεσης με αντικείμενα. Το αντικείμενο σαν μια δυναμική φόρμα σε συνεχή ετοιμότητα κίνησης.

Η έρευνα αυτή έχει σκοπό να εξερευνήσει εναλλακτικές δυναμικές του σκηνικού αντικειμένου και να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του στην χορογραφική σύνθεση. Δανειζόμενος στοιχεία από τον χειρισμό αντικειμένων, τον σύγχρονο χορό, το θέατρο αντικειμένων, και τις εικαστικές τέχνες.

Κύριοι στόχοι

  • Να διευρύνει το χορογραφικό λεξιλόγιο
  • Να γεφυρώσει την γνώση μεταξύ τεχνών (κυρίως παραστατικών) σχετικά με το αντικείμενο
  • Να αναπτύξει μια νέα σημειολογική και σωματική χρήση του αντικειμένου
  • Να αφυπνίσει δημιουργούς και ερμηνευτές για μια πιο ελεύθερη και σωματική χρήση των σκηνικών αντικειμένων.
  • Να αποκαλύψει εναλλακτικές δυναμικές

Οι ερευνητές

Ο Χρίστος Καούκης και η Marion Renard αποτελούν τους eekuipoiz. Ασχολούνται με το τσίρκο και την πρακτική ζογκλέρ από το 1997. Τα τελευταία 5 χρόνια ερευνούν μεθόδους δραματουργίας και χορογραφικής σύνθεσης του σύγχρονου χορού.

Σε συνεχή προσπάθεια εξερεύνησης και ανάπτυξης της πρακτικής τους και επηρεασμένοι από τον χορό, το θέατρο αντικείμενων, τον επιδέξιο χειρισμό αντικειμένων και τις εικαστικές εγκαταστάσεις έχουν αναπτύξει ένα ιδιαίτερο χορογραφικό λεξιλόγιο.

Παρότι ζογκλέρ, δεν εστιάζουν στην επιδεξιότητα της τεχνικής αλλά κυρίως στο αντικείμενο και στην κίνηση που μπορεί να του προκαλέσει το σώμα.

Πειραματίζονται και δημιουργούν με αφηρημένα και καθημερινά αντικείμενά κοιτώντας την παρουσία του αντικειμένου σαν ένα γεγονός που έχει την ιδιότητα να δημιουργεί νέες καταστάσεις.

Πεποιθήσεις

  • Ο ζογκλέρ δημιουργεί μια λυρική και επιτήδεια γλώσσα με το αντικείμενο όπως κάνει και ο χορός με το σώμα
  • Τα αντικείμενα βρίσκονται σε συνεχή ετοιμότητα κίνησης. Προτείνουν κίνηση.
  • Η πραγματικότητα αποτελείται από απεικονίσεις αντικειμένων και καταστάσεων.
  • H κίνηση του αντικείμενου μπορεί να δημιουργήσει λυρικές καταστάσεις.
  • Η κίνηση του αντικειμένου μπορεί και προσδίδει άλλες σημειολογικές απεικονίσεις πέρα της στατικής ή χρηστικής. Πιο ποιητική και προσωπική.
  • Ο μόνος τρόπος να αποκαλύψεις τον λυρισμό του αντικειμένου είναι να το προκαλέσεις και να μεταμορφώσεις όλα του τα σημεία. Κίνηση-παραμόρφωση- καταστροφή
  • Το αντικείμενο ταξιδεύει από την μια κατάσταση στην άλλη χρησιμοποιώντας το σώμα, τον χώρο και τις φυσικές του ιδιότητες.